Ortodoksluk: Ortodoks kilisenin hakinda bilgiler

 

Tanrı Validesi Bakire Meryem’in Ölümü


Troparyon (Birinci Nota)
Doğumunla bakireliği korudun ,ve ölümünle insanları ihmal edip bırakmadın ey tanrı validesi. Çünkü sen annesi olduğun için hayata intikal ettin şefaatinle bizi ölümden kurtar.

Kondak (İkinci Nota)
Kurtarışlarda red edilmeyen ümit ve şefaatlerde unutulmayan tanrı validesini mezar ve ölüm zaptetmedi. Ama o tanrı annesi olduğu için, onun ebedi bakire olan vücudundan beden alan onu hayata nakletti.


İkona Açıklaması


 

Şamlı Aziz Yuhanna Hz. İsa’nın, kutsal kelamı yaymakta iken her birini uzaklardan bulutların alıp getirdiği havarilerin çevrelemesi olduğu annesinin yattığı yere bizzat geldiğini teyit eder.

Kutsal geleneklerde, haarilerin, üzerinde tanrının validesinin cesedinin getirdiklerini bildirir. O anda havarilerle birlikte melekler de gökte ilahi terennüm etmekte idiler. O aradan geçenlerden biri yatağın üzerine elini uzatma cesaretinde bulundu ki, o anda görülmeyen bir darbe ile eli kesildi.gasmaniye kasabasına vardıkları zaman tertemiz cesediniorada gömdüler. Ve üç gün sonrakutsal cesedini bulamadılar ölülerden dirilip göğe yükselmişti.


Hz. İsa ikonanın ortasında, nurdan bir hale ile çevrelenmiş olarak duruyor. Ellerinde Meryem’i kundağa sarılmış küçük bir çocuk olarak sanki göklere doğuyormuş gibi taşıyor. Havarilerde Meryem’in cesedi etrafında yarım halka şeklinde sıralanmışlar. Melekler sevinçle bu hazin görüntüye eşlik ediyor. Gökler yerle birlikte Bakire Meryem’in cenazesine katılıyor.


Hz. İsa’nın üzerinde göklerin kapıları açılıyor. Tanrı validesini karşılanmaya hazırlanıyor.

Havarilerin duruşu, Meryem’in ikonada almış olduğu öneme dikkatlerimizi çekiyor. Aziz Petrus Hz. Meryem’in cesedini buhurluyor.

 

 

Aziz Pavlus Hz. Meryem’in aziz cesedi önünde eğiliyor.









     



Bu web sitesi Halep ve İskenderun Metropolitliğinin desteğiyle olmuştur.